Början på något nytt

Då var det dags igen, att låta er få följa med på mina äventyr.. Men först tänkte jag ta och uppdatera er lite.

Det här är lite av vad som har hänt i mitt liv sen sist.



Jag bytte lag till Dalsjöfors/Byttorp och blev grön igen :)




Jag och Martin tog lite semester, så vi satte oss på tåget för att besöka huvudstaden över en helg.




Väl i Stockholm gick vi på grönan




och sen besökte vi skansen.. Martin fick några nya vänner




.. fler vänner




i slutet på maj var det dags för den efterlängtade studentbalen..




och ÄNTLIGEN fick även jag springa ut med hatten på.. :)
mina bästa vänner var på plats. (nästan alla)




Ett par dagar efter studenten packade jag och syrran bilen med mina tre gymnasieår och körde hem till Dalarna.




Väl hemma i underbara dalarna umgicks jag med nära och kära och tog ikapp all förlorad tid.
Pappa stod för grillningen oavsett väder.. :)




























Martin kom på besök. Så jag spöade honom på minigolf.. (nästan!)


Hela sommaren har jag spenderat i Dalarna. Förutom en snabbare visit nere i Borås då jag spenderade massa tid med martin, mina vänner och så hann jag även träna lite och spela två matcher. Förutom några dagar i borås, sol och bad och väldigt mycket kvalitetstid med min familj och vänner så har sommaren bestått av en del jobb. I sommar har jag skolat om mig till vårdbiträde och jobbat på äldreboendet här hemma i Långshyttan. Rätt kul faktiskt. Väldigt många har förutfattade meningar om hur det är att jobba med gamlingar. Det hade jag också innan jag började jobba där, men de är borta nu. Gamlingar är ungefär som barn, de är väldigt ärliga, så man kan få höra både det ena och det andra. Nog om det.

Så vad händer här näst? Jo det ska jag berätta.. Om ca tre veckor får jag en ny sambo. Jag byter mina gulliga tjejer mot en hyffsat gullig kille. Jag och Martin ska bli sambos! :) Nog för att vi i princip har varit de det senaste året, vi hänger ju rätt ofta ihop.. Iaf, nu blir det officiellt. Om en månad är vi sambos! :) ♥ ♥ Så jag blir boråsare igen, för ett tag framöver. Även om jag alltid kommer att ha Dalarna i blodet!





och så har jag kommit in på Borås Högskola så jag ska troligen läsa en kurs till hösten. Förhoppningsvis ska jag jobba lite också. Samtidigt som jag ska försöka hinna träna och spela så mycket fotboll som möjligt.

Nu vet ni vad som gäller. Jag ska försöka komma igång med bloggen igen :)

Snart är det dags för jobb, näst sista passet. Jobbar imorgon också, sen bär det neröver igen.. På obestämd tid.



Kommentarer
Postat av: Emma

Men woho, äntligen uppdatering! ;) tack för senast gullet, lycka till nu med allt så hörs vi! Uppdatera ofta så jag hänger med ;) puss!

2010-08-14 @ 19:01:38
Postat av: Martin

Du är så söt :) men jag vet inte om man nästan vann om man förlorade...Du hade ingen chans på minigolfen trots att du hade hemmaplan även denna gången ;)

2010-08-15 @ 15:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0